تاثیر نوسان برق لوازم خانگی

تاثیر نوسانات ولتاژ بر لوازم خانگی

بررسی نوسان برق لوازم خانگی

در عصر فناوری امروز ، برق به اندازه آب و غذا ضروری شده است.کارخانه های صنعتی ، منازل ، دفاتر ، رستوران ها ، مدارس و به معنای واقعی کلمه همه ی تأسیسات و ساختمان هایی که در اطراف خود می بینیم ، برای موفقیت در انجام کارهای روزمره خود از برق استفاده می کنند.

در نتیجه ، شرکت های تولید برق مجبور می شوند مقدار قابل توجهی برق را به تعداد زیادی از مصرف کنندگان اختصاص دهند ، بنابراین قطع برق اتفاق می افتد.سایر فاکتورهای ایجاد قطعی برق در اثر طبیعت مانند زمین لرزه ، طوفان و غیره ایجاد می شود.

قطع برق یا خاموشی می تواند مشکلات عمده ای را در خانه و مشاغل ایجاد کند.از دست دادن داده ها ، بهره وری ، امنیت و حتی سود می تواند عواقب آن باشد.اما علاوه بر ناراحتی های مرتبط ، قطع شدن برق می تواند تجهیزات الکتریکی حساس را نیز در معرض خطر قرار دهد و از آنجا که قطع شدن برق اجتناب ناپذیر است ، هر مصرف کننده باید درک کند که لوازم خانگی و اداری برای جلوگیری از آسیب دیدن مدار به حفاظت نیاز دارند ، بنابرایم همه باید بیاموزند که چگونه هنگام قطع برق از وسایل الکتریکی خود محافظت کنند.

بررسی نوسان برق لوازم خانگی

هر چیزی که دارای موتور محرک است به ویژه در برابر آسیب ناشی از تغییرات ولتاژ آسیب پذیر است و وسایل الکترونیکی مدرن که به ریزپردازنده ها متکی هستند ، مانند رایانه ها ، مایکروویو ها ، تلویزیون ها و دستگاه های پخش دی وی دی در برابر نوسانات ولتاژ آسیب پذیرتر هستند.حتی بزرگترین اقلام شما مانند یخچال ، لباسشویی و خشک کن نیز می توانند در معرض خطر باشند.

چگونه نوسانات برق باعث آسیب می شوند

چگونه نوسان برق باعث آسیب لوازم خانگی می شوند؟

افزایش ولتاژ بالاتر از ولتاژ عملکرد طبیعی دستگاه می تواند باعث ایجاد قوس جریان الکتریکی در دستگاه شود.در نتیجه گرمایی تولید میشود که می تواند به صفحات مدار الکترونیکی و سایر اجزای دستگاه آسیب برساند.افزایش شدید ولتاژ ، می تواند در یک لحظه آسیب دائمی ایجاد کند.

کاهش ولتاژ کمتر از ولتاژ برای عملکرد طبیعی دستگاه نیز میتواند باعث صدمات جزئی شود که با گذشت زمان جمع می شوند.آنها ممکن است دستگاه را غیرفعال نکنند ، اما می توانند طی سالها عمر مفید هر دستگاه را کاهش دهند.

چگونه از وسایل خانگی الکتریکی خود در برابر نوسانات ولتاژ و قطعی ناگهانی برق محافظت کنم؟

  • ساده ترین مرحله خرید محافظ ولتاژ برای کل وسایل الکتریکی خانه است.اینها از وسایل الکتریکی شما در برابر صدمات ناشی از قطع و وصل ناگهانی برق و تغییرات احتمالی ولتاژ محافظت می کنند.رایانه های خانگی ، واحدهای رسانه ای ، یخچال ، لباسشویی همگی می توانند از محافظ ولتاژ بهره مند شوند ، گرچه هنوز هم کارشناسان توصیه می کنند هنگام قطع برق ، وسایل را از برق جدا کنید.
  • در صورت قطع برق تمام دستگاه های الکتریکی خانگی را از برق جدا کنید.این به شما کمک می کند تا در صورت افزایش برق از خرابی تجهیزات جلوگیری کنید.

محافظت از لوازم الکتریکی در برابر نوسانات برق

یخچال بعد از قطع شدن برق کار نمی کند

یخچال و فریزر ممکن است پس از قطع برق کار نکند.یخچال ممکن است خنک نشود و حتی روشن نشود.وقتی یخچال روشن نمی شود یا به طور کامل کار نمی کند ، باید راه حل را پیدا کنید.

قطعی برق می تواند باعث مشکلاتی در یخچال ها شود که برای رفع مشکل ابتدا باید مراحل زیر را دنبال کنید و اگر نتیجه نگرفتید به تعمیرکار یخچال در اهواز تماس بگیرید.

هنگامی که برق روشن شد و اگر یخچال و فریزر روشن نیست ، ابتدا قطع کننده اصلی مدار یخچال را بررسی کنید ، سپس بررسی کنید که آیا یخچال روشن است یا خیر.یخچال و فریزر را با فشار دادن دکمه مناسب روی صفحه کنترل روشن کنید یا کلید واقع در داخل یخچال را روشن کنید.هنگام روشن کردن یخچال ، همه مدل ها متفاوت خواهند بود.

اگر یخچال هنوز روشن نیست ، پریز برق را که یخچال وصل است بررسی کنید.در هنگام قطع برق ممکن است خروجی قطع شده باشد.اگر یخچال هنوز کار نمی کند ، سیم و دوشاخه را از نظر خرابی بررسی کنید.اگر همه این موارد روشن و در حالت کار هستند ، کافی است 15 دقیقه صبر کنید تا یخچال خنک شود.یخچال و فریزر برای شروع خنک کردن ممکن است به زمان نیاز داشته باشد

اگر همه موارد بالا را بررسی کردید و نتیجه نگرفتید ، مشکل جدی تر از آن است که فکر می کنید که در اینصورت باید با تعمیرکار سیار یخچال در اهواز تماس بگیرید.

1 پاسخ
  1. آرمان
    آرمان گفته:

    با سلام
    برق خانه ما ضعیف بود من هم یک ترانس تهیه کردم الان بیشتر اوقات برق ما روی 240 تا 245
    برای یخچال ها ضرر داره؟؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *