علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی

علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی چیست؟

مقدمه

یکی از ضروری‌ترین و رایج‌ترین کارهایی که در طول شبانه روز یا هفته انجام می‌دهید، شستشوی مکرر لباس‌ها می‌باشد. حالا اگر لباس‌ها تمیز نشوند و یا به راحتی شسته نشوند، قاعدتا نمی‌توان آن‌ها را مورد استفاده قرار داد. تمیز نشدن لباس‌ها خود مشکلی است که بسیاری از شما ممکن است حتی برای یکبار هم با آن مواجه شده باشید. اما برای رفع آن بهتر است به جای اینکه خودتان اقدام کنید، آن را به متخصصین تعمیر لباسشویی سامسونگ در اهواز بسپارید، زیرا آن‌ها دانش و تجربه لازم در این زمینه را دارند و به راحتی می‌توانند از بروز خسارت‌های بیشتر جلوگیری کنند.

علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی

لباس‌هایی که در ماشین لباسشویی به راحتی تمیز نمی‌شوند، زحمت اضافی را برای کاربر ایجاد می‌کنند. این موضوع خود به یکی از دغدغه‌های مصرف کنندگان تبدیل شده است. در این بخش چند مورد از مرسوم‌ترین علل خوب نشستن لباس‌ها در ماشین را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • اشتباه بودن تنظیمات شستشو

ماشین لباسشویی همانند دیگر دستگاه‌ها دارای برنامه‌های شستشو و یک سری تنظیمات است، زیرا جنس پارچه و پوشاک‌ها هم با هم متفاوت می‌باشد و قاعدتاً هر کدام از آن‌ها یک نوع برنامه شستشو را نیاز دارند. بنابراین با انتخاب تنظیمات اشتباه در برنامه شستشوی، قطعا بر تمیز نشدن لباس‌ها تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. به عنوان نمونه بعضی از لباس‌ها همانند شلوارهای کتان مردانه به آب ولرم و یا سرد و بعضی همانند حوله و پارچه‌های کتان به آب گرم نیاز دارند. حال در صورتی که با تنظیمات اشتباه ماشین لباسشویی دچار مشکل گردید، می توانید از مراکز تعمیر لباسشویی ال جی در اهواز کمک بخواهید.

علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی

  • پر کردن مخزن بیش از حد ظرفیت اسم

هر ماشین لباسشویی یک ظرفیت مشخص دارد که باید مطابق با آن حجم لباس‎ها را در نظر بگیرید. حالا اگر شما لباس‌های بسیار زیادتری در آن قرار دهید، دستگاه آب کافی برای این حجم لباس را تامین نخواهد کرد. در نتیجه لباس‌ها در هم می‌پیچند یا گره می خورند. بنابراین باعث عدم شستشوی تمیز آن‌ها می‌شود. علاوه بر اینکه لباس‌ها تمیز شسته نمی‌شوند، به اجزای مختلف ماشین مانند مخزن یا درام آن‌ها آسیب جدی وارد می‌شود.‌ در این هنگام حتماً باید برای رفع آسیب آن را به نمایندگی تعمیرات لباسشویی سامسونگ در اهواز بسپارید. آن‌ها با سال‌ها تجربه در این زمینه در کسری از ثانیه به رفع ایراد می‌پردازند.

  • نامناسب بودن مواد شوینده

برای هر مدل ماشین لباسشویی باید ماده شوینده خاصی را در نظر بگیرید. دفترچه راهنما نوع ماده شوینده را به شما معرفی خواهد کرد. اگر از ماده‌ای استفاده می‌کنید که بیش از حد کف کند، این کف اضافی موجب از بین رفتن اصطکاک بین لباس‌ها شده و در نتیجه باعث تمیز نشدن آن‌ها می‌شود. بهترین پودر یا ماده شوینده ماده‌ای است که کف کمتری را تولید کند و در واقع دارای آنزیم بالایی باشد. صابون‌های پودری هم باید زمان بیشتری را برای حل شدن صرف کنند.

  • خراب بودن المنت ماشین لباسشویی

در هر مدلی از ماشین لباسشویی یک نوع المنت موجود است. این المنت وظیفه تشخیص دما تا حد مطلوب را برعهده دارد. حال اگر المنت نتواند به راحتی آب را گرم کند، لباس‌هایی که به آب گرم احتیاج دارند به راحتی تمیز نخواهند شد. یکی از خدمات متداول تعمیرات لباسشویی ال جی در اهواز عیب یابی ماشین‌های لباسشویی به خصوص خرابی المنت می‌باشد. هنگام شستشو دقت داشته باشید، دمای آب بر روی نمایشگر چقدر است تا از تنظیم بودن دما مطمئن شوید.

  • کثیف بودن مخزن داخلی

در وهله اول برای تمیز شستن لباس‌ها باید خود ماشین لباسشویی هم تمیز باشد. رسوباتی که از پودر لباسشویی یا الیاف لباس در مخزن یا اطراف لاستیک‌ها باقی می‌ماند، موجب جرم گرفتن و تمیز نشدن لباس‌ها می‌شوند. زیرا این آلودگی‌ها به لباس انتقال پیدا می‌کند. هر چند وقت یکبار درون مخزن را وارسی کنید، اگر هر بوی نامطبوعی به مشامتان رسید باید به شستشوی داخلی و سرویس دوره‌ای آن توسط تعمیرکاران لباسشویی سامسونگ در اهواز بپردازید.

مخزن داخلی ماشین لباسشویی

  • خوب نچرخیدن مخزن یا دیگ ماشین

علاوه بر مشکلاتی که در بالا ذکر کردیم شرایط دیگری هم نظیر خوب نچرخیدن مخزن موجب تمیز نشدن لباس‌ها می‌شود، زیرا لباس‌ها باید به اندازه کافی چرخیده شوند. همانطور که شما لباس‌ها را با دست می‌شویید و حسابی آن‌ها را می‌سابید، در چرخ این قاعده باید حفظ گردد. اگر لباسشویی به درستی نچرخد و محفظه حرکت آنچنانی نداشته باشد، لباس‌ها به درستی تمیز نمی‌شوند. برای رفع مشکل به تعمیرکار لباسشویی ال جی در اهواز مراجعه کنید تا شما را راهنمایی نمایند.

  • وجود لکه‌های سرسخت بر روی لباس

ماشین‌های لباسشویی در از بین رفتن بوی نامطبوع عرق و گرد و غبار بر روی لباس‌ها بسیار عالی عمل خواهند کرد. اما در برابر بعضی از لک‌های مقاوم توانایی از بین بردن آن‌ها را ندارند. بهتر است قبل از شستشو لکه‌ها را با محلول‌های مخصوصی کم‌رنگ کنید. سپس از گرم‌ترین برنامه شستشو در ماشین استفاده نمایید و مدت شستشو را افزایش دهید. پس از شستشو و قبل از خشک شدن مطمئن شوید که لباس‌ها از لکه‌ها عاری گشته‌اند، زیرا در صورت خشک شدن لکه‌ها به سختی پاک می‌گردند.

سخن پایانی

اگر ماشین لباسشویی شما به هر دلیلی دچار مشکل شود و یا به سرویس‌های دوره‌ای نیاز پیدا کند، برای رفع مشکل به خصوص تمیز نشستن لباس با تکنسین‌های متخصص تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ در اهواز تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن تعمیرات ماشین شما را انجام دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *