دلایل سرد نکردن یخچال

دلایل سرد نکردن یخچال

دلایل سرد نکردن یخچال

اگر نکات نگهداری و مراقبت از یخچال به طور مداوم رعایت شود ، می توان از بیشتر هزینه های تعمیر یخچال و فریزر جلوگیری کرد.

پس از دو هفته سفر ، به خانه می آیید ، درب یخچال را باز می کنید و با بویی زننده ای روبرو می شوید.بله به نظر می رسد که یخچال در حال کار است ، اما داخل آن گرم است.متأسفانه ، اولین کاری که باید انجام دهید دور ریختن تمام مواد غذایی خراب است.نکته بعدی که باید در نظر بگیرید این است که با شرکت تعمیر یخچال در اهواز تماس بگیرید.دلایل عمده ای برای سرد نشدن یخچال وجود دارد و رفع آنها بسیار آسان است ، بنابراین به این معنی نیست که شما به طور کلی به یک یخچال جدید نیاز دارید.

ابتدا موارد ساده را بررسی کنید

مشکل ، ممکن است ساده تر از آن باشد که شما تصور می کنید.

یخچال به برق وصل نیست – ممکن است احمقانه به نظر برسد ، اما تعدادی از افراد بدون اینکه بررسی کنند آیا یخچال به برق متصل است یا خیر ، سریعاً نتیجه گیری می کنند که یخچال مشکل پیدا کرده و نیاز به تعمیر دارد.

تنظیم نامناسب ترموستات و یا خاموش شدن آن – ترموستات خود را پیدا کرده و بررسی کنید که روی دمای مناسب تنظیم شده باشد.شاید به طور تصادفی تغییر مکان داده باشد.از عمده ترین دلایل سرد نکردن یخچال خاموش شدن ترموستات یا درزگیری نکردن صحیح درب است.اگر نوشابه های گازدار سرد نیست و بستنی شما حتی قبل از بیرون آوردن از فریزر در حال ذوب شدن است ، این مسئله می تواند به دلیل کنترل نامناسب دمای یخچال باشد.اکثر مردم دمای دقیق یخچال و فریزر را برای تازه نگه داشتن همه چیز نمی دانند ، بنابراین قبل از رفتن به بدترین سناریو ، یک نگاه سریع به ترموستات بیندازید.

سرد نکردن یخچال

پر بودن یخچال و مسدود شدن دریچه های یخچال – در صورت پر بودن یخچال و فریزر ممکن است جریان هوا محدود شود که منجر به گرم شدن جدی داخل آن می شود.برای رفع این مشکل اطمینان حاصل کنید که هیچ یک از دریچه های هوا مسدود نشده است.

درب یخچال بسته نمی شوداین یک مشکل کاملاً رایج در مورد یخچال است و می تواند مسئول بسیاری از مشکلات باشد ، نه فقط یک مسئله سرد نکردن یخچال.درب یخچال باید بسته شود تا غذا تازه بماند و دما در جایی که لازم است باقی بماند ، با این وجود یک واشر معیوب می تواند جلوی این اتفاق را بگیرد.

واشر نوار لاستیکی اطراف لبه درب یخچال است که گاهی اوقات به عنوان مهر و موم نامیده می شود.این باید ضد هوا و بدون نشت باشد تا یخچال و فریزر آنطور که باید کار کند ، اما می تواند پاره شود یا شل شود و این باعث می شود هوای گرم از خارج وارد شود.خوشبختانه ، رفع این مشکل آسان است و یک قطعه جایگزین باعث می شود که یخچال شما دوباره مانند قبل خنک شود.

بررسی سیم پیچ کنداسور – همچنین ، وضعیت سیم پیچ های کندانسور یخچال را بررسی کنید.اگر به طور قابل توجهی کثیف باشند ، تنظیم درستی ندارند و باعث می شود یخچال بیشتر کار کند تا خنک بماند.از یک برس لوازم خانگی برای تمیز کردن سیم پیچ ها استفاده کنید و عملکرد یخچال خود را بطور چشمگیر افزایش دهید.

خنک نشدن یخچال

هدف اصلی یخچال ، کمک به ماندگاری طولانی مدت غذا با کاهش دمای جو اطراف است.باکتری ها ، ویروس ها ، کپک ها و میکروب ها به طور کلی محیط گرم و مرطوب را ترجیح می دهند ، بنابراین نگهداری مواد غذایی در یک محیط خنک باعث فساد نمی شود.اگر یخچال دیگر قادر به خنک شدن نباشد ، مواد غذایی در معرض فساد قرار می گیرند و سلامتی شما و خانواده تان به خطر می افتد.

اگر هر یک از موارد بالا را در نظر گرفتید و مورد بررسی قرار دادید ، اما باز هم مشکل سرد نکردن یخچال برطرف نشد ، ممکن است دلیل آن جدی تر از آن چیزی باشد که شما فکر می کنید و بهتر است برای رفع مشکل با تعمیرکار یخچال در اهواز تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *